20. 10. 2009

Online chat s operátorem na webu

Zabýval jsem se možností zprovoznění online komunikace s operátorem. Ta funguje tak, že pokud si chcete naživo popovídat s provozovatelem např. nějakého obchodu a nechcete telefonovat ani psát emaily, můžete kliknout na zelený obrázek „Máte dotaz? Ptejte se nás online!“. Tím vstoupíte do živého psaného rozhovoru (chat) s operátorem a můžete se ptát. Získáte okamžitou odpověď na Vaše dotazy. Pokud něco nebude fungovat, vždy je možné použít jako alternativu telefon nebo email.
Rozhovor probíhá technicky tak, že se Vám otevře nové okno prohlížeče, do kterého píšete Vaše dotazy.  Pokud je uvedený obrázek zelený, je operátor přítomen a je možné s ním zahájit rozhovor. Tyto dotazy se zobrazují na monitoru operátora, který Vám může okamžitě písemně odpovídat a Vy tyto odpovědi vidíte v okně Vašeho prohlížeče. Pokud operátor není dostupný (na obrázku je uvedeno, že živá podpora je nedostupná), můžete po kliknutí na obrázek zanechat vzkaz, odpověď na Váš dotaz Vám bude zaslána emailem. Rozhovor můžete kdykoli ukončit. Nejlepší se jevil program Crafty Syntax Live Help, ale nevýhoda byla že se operátor musel přihlašovat na jeji web.

Dneska jsem narazil však na zajímavou alternativu. Jedná se o OggChat.com, který spolupracuje s Google Talk (Jabber), takže k příjmu mohu použít kromě webových stránek gmailu také jiné alternativy, jako např. podporu jabber protokolu v IM Miranda. Výborně!

Update 2010-01-12:  Pro příznivce MSN Messengeru (LiveID) tu je Live Messenger. Pokusně jsem ho nasadil na http://internet.mohelnice.net/.

Žádné komentáře:

Okomentovat

K vkládání komentáře se můžete přihlásit bez registrace pomocí OpenID na Seznam.cz