24. 1. 2016

Linux Mint 17.3 Xfce

Dlouho jsem neexperimentoval s linuxem na desktopu, ale s končící podporou Windows XP se mi občas dostane do ruky PC, kde není jisté, jak ještě dlouho pojede a slouží víceméně k Internetu, takže na něj kupovat Windows 7 nebo 10 nemá smysl.
Vyzkoušel jsem po delší době Linux Mint a jsem spokojen. Dokonce po malém triku (výborná podpora komunity) se podařilo nainstalovat také IrfanView (ano čistě Windows aplikace). Total Commander jede hned. Výborný správce software ve stylu Google Play, kde nainstalujete na jedno kliknutí aplikace nebo je odinstalujete, navíc netřeba skoro antivir, protože se většina balastu dělá na díry ve Windows, i když i zde existují výjimky a není dobré klikat bezhlavě na všechno.
Moc tento systém neznám, ale hodilo by se mi ještě něco ve stylu Bod obnovení, tedy možnost si udělat nějakou automatickou zálohu a v případě, že mi třeba zmizí nějaké nastavení, nebo se něco rozbije, se vrátit k tomuto bodu.
Níže přikládám obrázky plochy. Programy jak pro Linux (Chrome, VLC, LibreOffice), tak pro Windows (Total Commander, Irfan) bez problémů vedle sebe.

1 komentář:

  1. >> hodilo by se mi ještě něco ve stylu Bod obnovení
    Na to jsou asi nejlepsi LVM snapshoty. http://www.tutonics.com/2012/12/lvm-guide-part-2-snapshots.html
    Nebo mene tradicni, ale zajimave reseni s overlay http://spin.atomicobject.com/2015/03/10/protecting-ubuntu-root-filesystem/

    >> Total Commander jede hned.
    Trochu mi unika smysl. Dostat se na "nativni linuxovy ne-wine" disk bude zbytecne komplikovane.
    Nejsem odpurce wine, jenom ho pouzivam pouze tam, kde je nezbytne nutne. Kdysi jsem napr. pouzival cely Office 2007 http://martin.vancl.eu/instalace-office-2007-v-ubuntu-linuxu-10-10

    OdpovědětVymazat

K vkládání komentáře se můžete přihlásit bez registrace pomocí OpenID na Seznam.cz