16. 2. 2024

Jak v excelu seskupit několik řádku do jednoho

Narazil jsem na problém kdy jsem dostal v excelu data následujícího formátu:

BA

BA název

BA status

Číslo smlouvy

Typ vyúčt.

Email

1

Olomouc

Ukončený

0

Elektronické vyúčtování

Pavel ZIFČÁK

2

Slovácko

Ukončený

0

Elektronické vyúčtování

Tomáš Břečka

3

Sparta

Aktivní

0

Elektronické vyúčtování

Filip Nalezinek

3

Sparta

Aktivní

0

Elektronické vyúčtování

Jakub Surovčík

4

Slavia

Aktivní

0

Elektronické vyúčtování

Ondřej Kolář

4

Slavia

Aktivní

0

Elektronické vyúčtování

Aleš Mandous

5

Plzeň

Aktivní

0

Elektronické vyúčtování

Viktor Baier

5

Plzeň

Aktivní

0

Elektronické vyúčtování

Martin Jedlička

6

Ml. Boleslav

Aktivní

0

Elektronické vyúčtování

Petr Mikulec

6

Ml. Boleslav

Aktivní

0

Elektronické vyúčtování

Jan Šeda

ale email jsem potřeboval v jednom řádku.. Nakonec jsem našel návod 

Excel: How to Combine Multiple Rows into One Row

Podle kteréo jsem nakonec dostal tento výsledek:

BA

adresy

3

Filip Nalezinek;Jakub Surovčík

4

Ondřej Kolář;Aleš Mandous

5

Viktor Baier;Martin Jedlička

6

Petr Mikulec;Jan Šeda

Pomocí následující fotmulace:

let

    Zdroj = Excel.CurrentWorkbook(){[Name="Table1"]}[Content],

    #"Filtrované řádky" = Table.SelectRows(Zdroj, each ([BA status] = "Aktivní")),

    #"Seskupené řádky" = Table.Group(#"Filtrované řádky", {"BA"}, {{"adresy", each Text.Combine([Email],";"), type text}})

in

    #"Seskupené řádky"





Žádné komentáře:

Okomentovat

K vkládání komentáře se můžete přihlásit bez registrace pomocí OpenID na Seznam.cz