14. 1. 2009

Aktualizace WinXP bez zálohy

Každá aktualizace windows XP ve vychozím nastavení vytváří záložní adresář pro odinstalování. Nikdy jsem to neudělal a navíc když jsem jednu Genuineální potřeboval odinstalovat, tak nešla a musel jsem použít obnovu systému.

Po přečtení několik diskuzí jsem vytvořil script, který instaluje aktualizace bez záloh. Abych měl kontrolu které aktualizace stahuji, mám nastaveno "oznamovat, ale nestahovat".

Nastavení můžete spustit z ovládacích panelů, nebo stisknutím klávesové zkratky Windows+Pause Break a kliknutím na záložku Automatické aktualizace

Vytvoříte si soubor "aktualizace.cmd" a do něj zkopírujete text:

@echo off
chdir /D %windir%\SoftwareDistribution\Download
%windir%\system32\net.exe stop wuauserv
for /D %%a in (*.*) do %%a\update\update.exe /passive /norestart /nobackup
rmdir /s /q %windir%\SoftwareDistribution\DataStore
rmdir /s /q %windir%\SoftwareDistribution\Download
%windir%\system32\net.exe start wuauser

Ten potom po každém stažení aktualizací pustíme, nebo je můžete spouštět pomocí plánovače úloh.

update 2009-02-10: Nahradil jsem "net" za "%windir%\system32\net.exe"

Žádné komentáře:

Okomentovat

K vkládání komentáře se můžete přihlásit bez registrace pomocí OpenID na Seznam.cz