8. 7. 2009

Foto: Koncert ve Velehradě


Konečně! Po několika dnech práce jsem si dopřál pár dní odpočinku na Koncertu lidí dobré vůle, který se koná ve Velehradu k příležitosti oslav výročí příchodu Cyrila a Metoděje.

Jelikož je tato akce brána spíše duchovně něž hudebně, schází se na ni lidé trochu odlišní od těch, kteří míří v ten samí termín na Zahradu do Náměště na Hané.

Ač máme Náměšť blíž, rozhodli jsme se pro tuto akci. Počasí bylo parádní a pár dní před akcí jsem se díval orientačně na mapu a myslím že by se doprava dala zvládnout i jinak než jenom vlakem, autem nebo autobusy.

Tím nemám na mysli pěší pouť, kterou někteří takto absolvují, ale výlet na kole. Pokud se tohoto nápadu někdo ujme a domluví se nějaký hromadný odjezd z Olomouce, určitě bych tuto možnost zvážil.

Kolo je jeden z nejekologičtějších dopravních prostředků, ale ač ve Velehradu měli být ekologické aktivity, tak byly dobře skryté před hlavním proudem v Archeo-skanzenu. Ač jsem po oba dny chodil „označen“ tričkem Akce Příroda – Hnutí Brontosaurus, tak jsem spřízněnou duši nenašel.

Cítil jsem trochu zklamání, ale také trochu úlevu, jelikož jsem konečně byl v davu lidí a přesto mě nikdo neznal. Zní to trochu praštěně, ale vzhledem k práci kterou dělám, tak než ujdu cca 500m, tak to znamená mluvit s 5 – 10 lidmi.

Jinak ekologické na tomto koncertě nebylo snad nic, kromě kyvadlové dopravy. Najít kontejner na tříděný odpad byl problém, volně dostupná voda např. formou cisterny byla mým snem o oáze na poušti z kamene a betonu. Místo toho se při nedělní bohoslužbě rozlévala balená voda z PET lahví do plastových kelímků. Že by nové tělo Krystovo?

Celý koncert zaznamenávalo několik kamer a vše se ihned přenášelo na obrovské televize. Mimo to také část do vysílání ČT. Také několik fotografů ať už profesinálních, tak amatérských. S jedním z nich jsme se večer dali do řeči a naučil nás několik triků.

Naštěstí toto všechno vyrovnal krásný prožitek, který jsem měl z čím dál tím vyspělejší a propracovanější muziky Jiřího Pavlici a dalších hostů, doplněných komorním orchestrem Czech Virtuosi Brno.

Celý večer výtečně moderovali P.Prokop Siostrzonek a Lucie Výborná.

Ubytování jsme měli přepychové, ačkoliv to ze začátku byl trochu boj. Super chatička na hladině rybníku. Celou noc bylo doslova vedro, což bych u vody nečekal. Časem se přidali i další návštěvníci, ale to hold u lukrativních lokalit bývá.

Okolní uličky byly v neděli zaplněné autobusy a někteří se vraceli s nadílkou hřibů.

Ačkoliv jsem se tam letos vydal s tím, že si chci také užít doprovodný program, tak se to opět nenaplnilo. Jednak díky jeho utajením, jelikož jsem nenašel žádné informační centrum, mapy, … a také možná jeho náplní – o pouťové cetky nestojím.

Více na přiložených fotkách na nově otevřeném serveru galerie.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

K vkládání komentáře se můžete přihlásit bez registrace pomocí OpenID na Seznam.cz