21. 5. 2010

ZIP soubor větší než 4GB

Mám rád výzvy a tahle stála za to. Kolega od přítelkyně se zachoval zcela správně jako z příruček a před přeinstalováním počítače si zálohoval to nejcennější co měl - fotky. Poté začal s přeinstalováním. Vše bylo super až do chvíle, než zjistil, že mu fotky ze zálohy nejdou obnovit. Jak to? Soubor měl více jak 4GB a s tím už bývají někdy problémy. Total Commander mi tak velký ZIP za rozumě dlouhou dobu ani nenačetl, WinRAR obsahuje funkci opravit poškozený archiv, ta ale nepomohla. Ani další programy jako DiskInternals ZIP Repair, OnTrack EasyRecovery FileRpair(tm) a ZipRepair nepomohly. Pomalu jsem boj začal vzdávat a o své beznaději jsem se podělil s jedním pracovníkem firmy Vahal. Připomněl mi utilitu pkzipfix.exe od pkware, který jsem znal z DOSového prostředí někdy kolem roku 1995. Ovšem první spuštění nedopadlo dobře. DOSovký 16bit program si neporadil s načtením tak velkého souboru. V zoufalství jsem zkusil brutální metodu: V total commanderu jsem ten soubor dal rozdělit na několik menších částí po 700MB a světe div se, soubory byly postupně načteny a opraveny, takže se z něj daly téměř všechny fotky dostat. Jen ty co zrovna byly rozseknuté nešli. Proto jsem stejný postup ještě opakoval s jinou velikostí a při rozbalování jsem jen dal přeskočit existující soubory. Nakonec se díky velké kapacitě serveru po několika hodinách hledání, zkoušení a vymýšlení vše povedlo a mohl jsem si zanotovat "... Těm fotkám nijak neuškodil čas, čas inkasovat chodil kolem nás..."

Žádné komentáře:

Okomentovat

K vkládání komentáře se můžete přihlásit bez registrace pomocí OpenID na Seznam.cz