5. 7. 2013

OpenWRT na AirCA8-PRO (Wistron RDAA-81)

Dostal se mi do ruky několik kousků této obstarožní, ale kdysi velice oblíbené krabičky. Jelikož již výrobce dávno tento HW nepodporuje, chtěl jsem tam nasadit OpenWRT. Pro tento router ale oficiálně nikdy neexistoval. Někdy v r. 2003 se objevila kompilace od uživatele Molekula na dnes již neexistujících stránkách. Nadšení jim vydrželo až do r. 2007 a pak už ticho a mrtvo. Někdy kolem února jsem zkusil postupně kontaktovat několik lidí, až mi jeden z nich poslal ke stažení virtuální disk do Virtual-PC.
Jedná se o instalaci Debianu a všeho potřebného pro kompilaci openwrt. K tomu jsem se ale naštěstí nedostal. Shodou okolností jsem dostal za pár korun opět dvě krabičky Airca8-PRO (Wistron RDAA-81) a opět jsem začal přemýšlet jak tam to OpenWRT dostat. A ejhle, narazil jsem na stránky OpenWRT, kde je odkaz na projekt třetí strany jak z roku 2012 a verzi 10.3 tak i letošní verzi. Zkoušel jsem oba, postupy jsou totožné, tak vám rovnou napíšu na novější verzi Wistron RDAA-81 - LAN Router Firmware, Version 2.0 @ dtech(.hu), postavenou na OpenWrt Attitude Adjustment 12.09 / LuCI 0.11.1 Release (0.11.1).
Ta vyšla podle data u souborů někdy v dubnu 2013 jako stabilní verze.

K nahrání budete potřebovat seriový kabel s RS232 převodníkem (3,3V logika).

Podle návodu si rozjedete vlastní tFTPd server na IP 192.168.1.254
do ROOTu serveru nakopírujete OpenWrt-RDAA-81-LAN-Router-2.0-zImage.bin a přejmenujete ho na bzImage.
Připojíte se pomocí terminálu na COM port s převodníkem a při startu zvolíte 2. U Ovislinku WL-5460AP stačilo před zapnutím podržet reset, tady to bohužel nejde :-(
kabel jsem zapojil do prostředního LAN, jelikož jeden krajní se chová jako vstupní WAN s DHCP klientem.
Uvidíte jak se nahrává soubor a pak zapisuje rovnou do flash paměti včetně zpětné kontroly.
Pak jsem musel router ještě jednou restartovat a již mi začala odpovídat na IP 192.168.1.1

Pak se přihlásíte pomocí WWW rozhraní Luci. Ihned to upozorní aby jste si nastavili heslo na ROOTa, já ještě v network - firewall - Zones nastavuji v Input vše na accept, jelikož nemám veřejnou IP a rád bych se do routeru dostal i z WAN portu a základní IP adresu pro LAN.

Nyní si můžeme nastavit který port kam patří. Moje konfigurace je všechny ethernet porty do LAN a wifi do WAN. V konfiguraci wifi brzy pozornější zjistí že jim chybí některé frekvence i po nastavení regionu na Czech Republic.
To se řeší pomocí příkazů:
cd /tmp/
wget http://luci.subsignal.org/~jow/reghack/reghack.mips.elf
chmod +x reghack.mips.elf
./reghack.mips.elf /lib/modules/*/ath.ko
./reghack.mips.elf /lib/modules/*/cfg80211.ko
reboot
a opět se můžeme přihlásit.

Pokud se vám jednotka kousne jako mě a neodpovídá, tak zmáčknout reset na několik vteřin mi nepomáhá. Řeším to tak, že tam FW znovu nahraji.

2 komentáře:

  1. Ahoj,
    neni mozne do nej dostat openwrt pres webove rozhrani bez pouziti serioveho kabelu?
    Diky, Pavel

    OdpovědětVymazat
  2. Pravděpodobně ne, jelikož se musí stisknout volba 2 při BOOTu.

    OdpovědětVymazat

K vkládání komentáře se můžete přihlásit bez registrace pomocí OpenID na Seznam.cz